آشفتگی در تصمیم‌گیری، بازار ارز را ملتهب کرد
بچه هاي اقتصاد 90 دانشگاه باهنر كرمان
درباره وبلاگ


مهم اين نيست که قطره باشي يا اقيانوس، مهم اين است که آسمان در تو منعکس شود. _____________ سلام اينجا محله ماست البته هركي اومد قدمش روي چشامون اينجا به وجود اومده براي خوش بودن پس نياي بگي اين چه وبلاگيه كه اسمش اقتصاد ولي مطلب اقتصادي نميزاره اخه اينجا حس درس ودانشگاه نيست پس خوش باشين گلايي كه مياينن ممنون www.economy90.uk.ac.gmail.comاينم ايميل اگه نكته اي خصوصي ميخواستين بگين به اينجا بفرستين

الان با وجود اینکه موضوع و هدف شفاف است اما روش‌های اجرا چندان شفاف نیست. دلیل هم این است که هر روز دولت باید نرخ را بگیرد و دو درصد کمتر از این نرخ به بازار، ارز عرضه کند. اینکه قیمت‌های روز قبل را از چه بازاری بگیرند خیلی مهم است؛ یک بازار با عرضه روزی 200میلیون دلار یا یک بازار با عرضه روزی 10میلیون دلار. اما به هر حال چون دولت قصد دارد تا آبان‌ماه بورس ارز را راه‌اندازی کند امیدواریم که یک بازار مشخص این کار را انجام دهد البته بازار ارز نباید دستوری و فرمانی باشد.

  • وزیر اقتصاد اعلام کرده که دولت از مدیریت بازار ارزی روسفید بیرون می‌آید. پیش‌بینی شما از این وعده چیست؟

هر چیز خوبی که دولت آرزو کند، خواسته مجلس هم است. در این راستا نمایندگان هر کاری که بتوانند انجام می‌دهند تا مدیریت بازار ارز عملکرد موفقی داشته باشد.

  • یکی از توجیهات اصلی که وزیر اقتصاد برای افزایش نرخ ارز اعلام کرده، کاهش درآمدهای ارزی ناشی از تحریم‌هاست. آیا شما این نظر را قبول دارید؟

من برای تحریم سهم قائل هستم؛ اما نه سهم مطلق. به این معنی که تحریم در جهت دهی و گرایش بازار ارز به این سمت و سو نقش داشته اما چون یک آشفتگی در تصمیم‌گیری داشتیم، سهم تحریم‌ها هم تشدید شد. بالاخره گفته‌های وزیر اقتصاد هم نشان می‌دهد که همه‌‌چیز به تحریم برنمی‌گردد.

  • کارآمدترین مدیریت را در بازار ارز کدام مرجع می‌تواند برعهده داشته باشد؟

بانک مرکزی مستقل. در حال حاضر بانک مرکزی مستقل نیست که چنین مشکلاتی در بازار ارز به‌چشم می‌خورد. به‌نظر بنده مدیریت بازار ارز به هر نهاد دیگری غیراز بانک مرکزی مستقل سپرده شود، وضع بازار بدتر می‌شود.

  • آیا مجلس ابزاری برای الزام بانک مرکزی به پاسخگویی در این رابطه دارد؟

ما دنبال این موضوع نیستیم که بانک مرکزی به مجلس پاسخگو باشد. دنبال استقلال بیشتر این نهاد در تصمیم‌گیری هستیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 267
تعداد نظرات : 400
تعداد آنلاین : 1

Online User